ABOUT THE PROJECT
PROJE HAKKINDA
Oyun, çocuklar için yemek yemek ve uyumak gibi doğal bir ihtiyaçtır. Aynı zamanda çocuğun sosyal duygusal ve zihinsel gelişimini destekleyerek, kişisel gelişimini etkiler. Günümüzde teknolojinin bilinçsiz ve kontrolsüz bir şekilde kullanımı, çocukların akranları ve ebeveynleriyle geçirecekleri zamanın önüne geçmektedir. Çocuğun gelişiminde ailenin önemi göz önüne alındığında, ailenin de çocuk ile nasıl daha verimli vakit geçirebileceği hakkında bilgi sahibi olması gerektiği düşünülmektedir. Bu proje ile okulda öğretmenin liderliğinde çocuğa öğretilen oyunlar, evde çocuğun liderliğinde ebeveynlere öğretilerek ile oynanacaktır.
ABOUT THE PROJECT
Game is a natural need for children, such as eating and sleeping. It also supports the social, emotional and mental development of the child and affects his/ her personal development. Today, the unconscious and uncontrolled use of technology prevents children from spending efficient time with their peers and parents. Considering the importance of the family in the development of the child, it is thought that the family should have information about how to spend more productive time with the child. With this project, the games taught to the child under the leadership of the teacher at school will be played at home by teaching the parents under the leadership of the child.
HEDEFLER
*Teknolojinin kontrolsüz ve ölçüsüz kullanımını önlemek
*Ekran başında geçirilen süreyi mümkün olduğunca en aza indirerek
*Çocuğun aileyi, ailenin de çocuğu tanıyarak oyunlar yoluyla etkin ve eğlenceli vakit geçirmesini sağlamak
*Çocukların dikkatini Medya okuryazarlığına çekerek, hayatları boyunca medya kültürü karşısında güçlü, bilinçli olmalarını ve bilgiye ulaşabilen, eleştirel bakış açısına sahip bireyler olmalarını sağlamak
*Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için alternatif etkinlikler üretmek
*Çocuklarda gerektiğinde liderliği üstlenebilme becerisini geliştirmek
AIMS
* To prevent uncontrolled and excessive use of technology.
* By minimizing the time spent in front of the screen as much as possible.
* To ensure that both the child and the family get to know each other and have fun through games.
* By drawing the attention of children to media literacy, to ensure that they become individuals who are strong, conscious, have access to information and have a critical perspective throughout their lives in the face of media culture.
* To produce alternative activities to get rid of technology addiction.
* To develop the ability of children to undertake leadership when necessary.
ÇALIŞMA SÜRECİ
Projemiz Şubat ayında başlayıp Mayıs ayında sonlanacaktır. Proje dahilinde çocuklar okulda öğretmen liderliğinde oyunlar öğrenip, oyun materyallerini de kendileri hazırlayarak eve götürecek, evde anne ve babalarına oyun liderliği yaparak eğlenceli ve eğitici oyunlar oynatılacaktır. Ayrıca hafta sonları açık hava etkinlikleri planlanıp velilere gönderilerek çocukları sosyal faaliyetlere yönlendirmeler yapılacaktır. Medya okuryazarlığına dikkat çekilecek, çocuk ve veli eğitimleri düzenlenecek , güvenli internet kullanımı ve benzeri konularda etkinlikler planlanacaktır. Çocukların ve buna bağlı olarak yetişkinlerin de ekran karşısında geçirdikleri süreyi en aza indirme yönünde çalışmalar yapılacaktır.
WORKING PROCESS
Our project will start in February and end in May. As part of this project, children will prepare their own game materials after learning games from their teachers at school, take them home and play these fun and educational games by leading their parents. In addition, outdoor activities will be planned for weekends and sent to parents and children will be guided to social activities. Media literacy will be highlighted, child and parent trainings will be organized, activities will be planned about the safe internet use and similar issues. Other studies will be made to minimize the time children and adults spend in front of the screen.
BEKLENEN SONUÇLAR
* Teknolojiyi kontrollü ve bilinçli bir şekilde kullanarak, çocukların ebeveynleriyle birlikte zamanlarını verimli ve etkin bir şekilde geçirmeleri sağlanacaktır.
*Ebeveynler teknoloji bağımlılığı konusunda bilinçlenerek, hem kendileri hem de çocukları için gerekli önlemleri alacaklardır.
*Çocukların ve anne babalarının oyun dağarcığı gelişecektir.
*Yapılacak açık hava etkinlikleri ile çocukların sosyalleşmelerine imkan sağlanacaktır.
*Çocukların liderlik becerilerinin gelişimine olumlu katkılar sağlanacaktır.
*Aile içi iletişimin kuvvetlenmesine katkı sağlanacaktır.
*Medya okuryazarlığı hakkında bilinçleneceklerdir.
EXPECTED RESULTS
* By using technology in a controlled and conscious manner, children will be ensured to spend effective and productive time with their parents.
* Parents will be aware of technology addiction and will take the necessary precautions for both themselves and their children.
* The play repertoire of children and their parents will improve.
* Children will be able to socialize with outdoor activities.
* Positive contributions will be made to the development of leadership skills of children.
* Contribution will be made to strengthen communication within the family.
* They will be aware of media literacy.
Comments
Post a Comment